tisdag 6 oktober 2009

Anslagstavla till barnrummet

Med inspiration från Lycke och hennes inspirerande blogg så har jag och Jalmar pysslat ihop en anslagstavla till hans rum. Jag köpte en skiva med mjuk kärna på en konstnärshandel och sedan häftade vi fast tyget och sedan var det klart att hänga upp (nu förskönar jag möjligen lite...) Det fina tyget kommer från Amy Butler.
Jättekul för Jalmar att han numera har någonstans att hänga upp allt sitt pyssel. Nästa steg blir att göra lite fina tavellister: det gör man tydligen själv rätt enkelt med ett par brädjävlar... Även detta finns det instruktioner om på Lyckes blogg!

9 kommentarer:

  1. Vad fin anslagstavla... gillar tyget! Tavellist kostar ju nästan inga pengar alls på IKEA.... Mycket lättare än att snickra och ha sig ;-)

    SvaraRadera
  2. Hei Ylva. Takk for besøk og kommentar hos meg. Du må innom lutterlagkage butikken i Malmø. Hvis du ikke finner adressen dit, kan jeg hjelpe deg.

    Selv om man ikke kjøper noe i sånne butikker, er det uansett gøy å være der og se og nyte og bli inspirert. Det liker iallefall jeg...

    God tur til Skåne.

    SvaraRadera
  3. Om du skal få lyst at virka svampe, fås opskriften hos Stoff och Stil i Malmø, eller på www.stoffochstil.se

    Skøn blog du har.
    Tak for hilsen på min blog

    KAren

    SvaraRadera
  4. Snyggt tyg! Smart att en plats för allateckningar och prylar. Nu häftmassar jag upp lite här och där...

    SvaraRadera
  5. Vad fint kusin Jalmar har på sitt rum! Snyggt mixat och matchat på ett härligt vis! Vad roligt att du och han pysslar ihop! Vi älskar också pyssel, under kontrollerade former då, alltså inget om ALLA barnen vill vara kreativa samtidigt. Men vi tar oss små stunder mellan varven, sent oftast när små monstren sover...Dom där "brädjävlarna" ska också bli spännande att se! Nu, dax för sova! Kram Tina

    SvaraRadera
  6. fint du stavar din pojks namn!!

    SvaraRadera
  7. Lotten: visst, det är mycket enklare att köpa på Ikea, men Lycke hade gjort så fina i pastellfärger så jag blev så inspirerad. Men ska det bli ngt hos oss så kanske jag målar en ikea-variant om jag ska vara ärlig.

    Tina: tack! Ja vi pysslar mycket han och jag, det är superkul.

    Sara: Tack vad glad jag blir :)

    SvaraRadera
  8. Vad fint du gjort! Och vilket fint rum han har! Ser att du även har Katvigpåslakanen, dom är verkligen fina - något jag skulle kunna tänka mig till dotterns rum så småningom.

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Lånade din bild och idé (fast det var Lyckes idé från början :)) till min blogg (http://sofia.pulp.se/post/285897061/todos), hoppas det var ok!

    Tycker din sons rum är jättefint!

    SvaraRadera