tisdag 26 januari 2010

Mer pappersinspiration

Tavlorna i detta inlägg är gjorda av Anna Lena Mayor Ekeblad. Jag gick förbi hennes lilla butik i Linnéstaden för ett tag sedan och blev så inspirerad av hennes grejer. Funderar allvarligt på att köpa alfabetstavlan ovan.
Anna Lena använder japanska papper till mycket av sin konst. Jag älskar dessa papper och har vid ett par tillfällen köpt dessa buntvis. Anna Lena säljer inte dessa själv (men de ligger i frestande rullar i butiken...) men hon tipsade mig var hon köper sina egna.
På den australiensiska sidan Mosaic Mouse kan man alltså köpa så här fina papper i varierande storlek. Det är inte direkt superbilligt men pappren är ju konstverk i sig. Jag gillar speciellt papprena med guldfiskar!
Anna Lena gör även annan konst som dessa datumtavlor och betonggrejer mm.

Foto: Anna Lena Mayor Ekeblad

3 kommentarer:

  1. Den butiken gick jag förbi efter stängningsdags för ett tag sen, såg ut att finnas mycket fint! Får ta en vända dit lite tidigare nån dag, helt klart.

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt fint!

    Min förra blogg dog tillslut, så jag har flyttat till en ny adress (och börjat om, suck): http://interiorguiden.blogspot.com/

    Kram Åse

    SvaraRadera