söndag 23 januari 2011

Bloglovin'




I bloggvärlden pågår en slags utmaning att skriva om sina favoritbloggar. Ett par bloggare har skrivit om mig, tack snälla söta ni! Jag blir väldans glad, och det är kul att så många nya läsare hittat hit tack vare era länkningar. Jag följer en hel drös med sköna bloggar och en del av dem ser ni i min länklista. Här är några som jag inspirerar mig mest för tillfället.

Först av alla måste jag ju nämna Weronica. Suveräna bilder och collage, krispigt och vackert. En favorit sedan länge och man får abstinens om man missar ett fredagssvep. Själva inspirationen att börja blogga kom från denna blogg. Sofia på Green is the new black plockar ut urfina bilder som alltid inspirerar. Fokus ligger på retro-prylar och hållbar livsstil. Sofia med bloggen Mokkasin är jag inte ensam om att nämna i det här sammanhanget. Jordens skönaste blogg skriven av en osedvanligt skön person. Tant Johanna plockar ihop så fina bilder och collage. På sistone har jag också blivit grymt inspirerad inne på Gult inte fult. Färgglatt o second hand. Sedan får man ju lite ångest när man läser om alla Lottens loppisfynd och allt hon pysslat/målat/sytt... Som tur är blir man ju sugen på att skapa själv när man går in på hennes blogg. Sedan blir man ju alltid lite extra glad när Borstahusen, Doredoris och Mackapär uppdaterar.

Bilden kommer från Heartfish press

8 kommentarer:

  1. Tack!! Vad jätteroligt att bli omnämnd. Och tack för alla andra bra blogg-tips, åtminstone några var nya för mig. /Sofia

    SvaraRadera
  2. Alltid kul att få nya bloggtips. En del av dessa följer jag också, nästan slaviskt, men några ärnya. Ska kollas in på en gång! :-)

    SvaraRadera
  3. Ja, visst finns det så många, många bloggar man vill läsa och som man inspireras av! Jag tycker dock att det ibland är svårt att hinna med, haha!

    SvaraRadera
  4. Superkul med alla bloggtips tycker jag också, har hittat några nya att följa!

    Kram
    /Johanna

    SvaraRadera
  5. Åh tack =)
    Och Oj så supersnälla ord! Det slutar väl med att jag blir mallig på kuppen =))
    Ha det fint!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Stort tack för fina ord, Ylva! Love right back :)

    SvaraRadera
  7. Åh så kul det har varit med den här utmaningen - jag har hittat massvis av nya bloggar. Här gav du mig ett par nya att kolla in.
    /Kristina

    SvaraRadera
  8. Tack så jättemycket för det fina omnämnandet! Ha det så fint!

    SvaraRadera